Klantervaring Bag Boys

Bag Boys vertrouwt op deskundige adviezen van Vermetten.

Klantervaring Bag Boys

Het was eerst een gezamenlijke jongensdroom. Jaren later komt het er eindelijk van en starten Joep van Baal en Jos van Aarle samen een bedrijf. Binnen drie jaar tijd zijn zij met Bag Boys een succesvolle leverancier van lederwaren en leveren aan ruim 350 verkooppunten in Nederland en bijna 100 in Duitsland. Het bedrijf groeit zo snel dat er deskundige begeleiding nodig is. Vermetten Accountants en Adviseurs komt in beeld en het klikt meteen.

“Ik zat op het MBO Detailhandel bij De Rooi Pannen in Tilburg en raakte daar bevriend met mijn klasgenoot Jos van Aarle”, vertelt Joep van Baal. “We hadden een droom om ooit samen iets te gaan beginnen. Ondertussen stroomden we allebei door naar een HBO-studie en verloren elkaar een tijdje uit het oog. Toen ik een bijbaantje in het magazijn van een lederwarengroothandel had, kreeg ik de kans om full time de inkoop te gaan doen. In 2001 ging ik voor het bedrijf een half jaar naar India, waar veel van hun producten geproduceerd werden. Ik leerde er het hele proces: over het leer looien, de productie, het ontwikkelen en het onderhandelen. Terug in Nederland ontstond het idee om mede-eigenaar te worden. Dat wilde ik onder voorwaarde dat mijn oude vriend Jos er ook bij kwam. Hij kwam er in dienst, maar heel begrijpelijk kon de eigenaar toch moeilijk afstand van zijn bedrijf doen. Toen ben ik uiteindelijk mijn eigen weg gegaan.”

Snelle start

“Een paar jaar later, in 2015, gingen we samen een hapje eten en begon het weer te borrelen: samen een eigen bedrijf oprichten. We verzamelden informatie en reisden in januari 2016 naar India. Ondertussen ging een grote winkelketen failliet en kwamen we bij een fabrikant die een grote partij mooie lederwaren had liggen die niet meer door dat bedrijf afgenomen werd. We hebben onze spaarpotten geleegd en kochten de hele partij op. We hadden nog geen magazijn, nog geen computer en hadden geen idee hoe we een factuur moesten versturen. We hebben toen veel potentiële klanten bezocht en konden in februari al de eerste leveringen doen. Zo’n snelle start hadden we vooraf niet bedacht.”

Eigen label DSTRCT

“Halverwege 2016 zijn we ons eigen label DSTRCT gestart en ook dat kwam in een stroomversnelling terecht. We hadden een bizar goed eerste jaar en die lijn is tot nu toe doorgezet. Ieder jaar hebben we zes tot acht nieuwe collecties met tassen, portemonnees en riemen die we met een korte doorlooptijd kunnen uitleveren. Daarin onderscheiden we ons van de rest.”

Private label

“Naast ons eigen merk DSTRCT ontwikkelen we ook private label lederwaren voor winkelketens en bedrijven. Denk hierbij aan gepersonaliseerde tassen, schrijfmappen, toilettassen en barbecueschorten. Alles is mogelijk.”

We worden begrepen

“Door deze snelle groei kregen we steeds meer behoefte aan goed bedrijfskundig advies en dat kon onze toenmalig accountantskantoor niet voldoende geven. We vroegen ons af hoe we met die groei om moesten gaan en hoe we efficiënt verder konden. Via Maurice Bartels kwamen we bij Vermetten Accountants en Adviseurs uit. We zijn in overleg met Vermetten stap voor stap overgestapt, terwijl de hectiek van een nieuwe collectie gewoon doorging.

Ondertussen zijn we volledig over en voelen we een echte klik met de mensen van Vermetten. We worden op een deskundige manier geholpen met onze salarisadministratie, boekhouding, maar vooral met bedrijfskundige vraagstukken. Ze spreken onze taal, komen hun afspraken na en begrijpen ons.”

Ook benieuwd naar de dienstverlening van Vermetten | accountants en adviseurs? Neem vrijblijvend contact met ons op.